Balanced Scorecard Nedir?

Balanced Scorecard nedir?

Balanced Scorecard (BSC)┬á stratejik bir planlama ve y├Ânetim sistemidir.
Kurulu┼člar, BSC’leri ┼ču ama├žlarla kullan─▒r:
  • Neyi ba┼čarmaya ├žal─▒┼čt─▒klar─▒n─▒ iletin
  • Herkesin yapt─▒─č─▒ g├╝nl├╝k i┼čleri stratejiyle uyumlu hale getirmek,
  • Projelere, ├╝r├╝nlere ve hizmetlere ├Âncelik vermek,
  • Stratejik hedeflere y├Ânelik ilerlemeyi ├Âl├žmek ve izlemek

“Balanced Scorecard” daha “dengeli” bir performans g├Âr├╝n├╝m├╝ elde etmek i├žin geleneksel finansal ├Âl├ž├╝tlere ek olarak stratejik ├Âl├ž├╝tlere bakma fikrinden gelir. Balanced Scorecard kavram─▒, perspektiflerin basit kullan─▒m─▒n─▒n ├Âtesine ge├žmi┼čtir ve art─▒k stratejiyi y├Ânetmek i├žin b├╝t├╝nsel bir sistemdir.┬áDisiplinli bir ├žer├ževe kullanman─▒n en ├Ânemli yarar─▒, kurulu┼člara stratejik planlama ve y├Ânetimin ├že┼čitli bile┼čenleri aras─▒ndaki “noktalar─▒ birle┼čtirmek” i├žin bir yol sa─člamas─▒d─▒r; bu, insanlar─▒n ├╝zerinde ├žal─▒┼čt─▒klar─▒ projeler ve programlar aras─▒nda g├Âr├╝n├╝r bir ba─člant─▒ olaca─č─▒ anlam─▒na gelir.┬áKurulu┼čun ba┼čarmaya ├žal─▒┼čt─▒─č─▒┬á stratejik hedefler ve kurulu┼čun misyonu, vizyonu , stratejisi (KPI’lar) izlenmesi, ├Âl├ž├╝lmesidir.

Anahtar Performans G├Âstergesi (KPI) nedir?

Anahtar Performans G├Âstergeleri (KPI’lar), ama├žlanan bir sonuca do─čru ilerlemenin kritik (anahtar) g├Âstergeleridir. KPI’lar stratejik ve operasyonel iyile┼čtirme i├žin bir odak sa─člar, karar verme i├žin analitik bir temel olu┼čturur ve en ├Ânemli olan ┼čeylere odaklanmaya yard─▒mc─▒ olur.┬áPeter Drucker’in me┼čhur dedi─či gibi, “├ľl├ž├╝len ┼čey yap─▒l─▒r.”

KPI’lar─▒n kullan─▒m─▒yla y├Ânetim,┬áhedefler┬ábelirlemeyi┬á(istenen performans d├╝zeyi) ve bu hedefe y├Ânelik ilerlemeyi izlemeyi i├žerir.┬áAnahtar Performans G├Âstergeleri┬áile y├Ânetim, genellikle┬ádaha sonra gecikmeli faydalar sa─člayacak┬á├Ânc├╝ g├Âstergeleri┬ágeli┼čtirmek i├žin ├žal─▒┼čmak anlam─▒na gelir┬á.┬á├ľnc├╝ g├Âstergeler gelecekteki ba┼čar─▒n─▒n habercileridir;┬ágecikmeli g├Âstergeler┬á, kurulu┼čun ge├žmi┼čte sonu├žlara ula┼čmada ne kadar ba┼čar─▒l─▒ oldu─čunu g├Âsterir.

─░yi KPI’lar:

  • ─░stenen bir sonuca ula┼čmak i├žin ilerlemenin objektif kan─▒t─▒n─▒ sa─člar,
  • Daha iyi karar vermeye yard─▒mc─▒ olmak i├žin neyin ├Âl├ž├╝lmesi ama├žland─▒─č─▒n─▒ g├Âsterir,
  • Zaman i├žindeki performans de─či┼čiminin derecesini ├Âl├žen bir kar┼č─▒la┼čt─▒rma sunar,
  • Verimlili─či, etkinli─či, kaliteyi, planlamay─▒ , y├Âneti┼čimi, uygunlu─ču, davran─▒┼člar─▒, ekonomiyi, proje performans─▒n─▒, personel performans─▒n─▒ veya kaynak kullan─▒m─▒n─▒ ├Âl├žer, izler,