ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi

Sosyal Sorumluluk; kuruluşun faaliyetlerinde “ Önce İnsan ” kavramına odaklanarak; sürdürülebilir kalkınma temelinde, topluma karşı olan ulusal ve uluslararası gereklilikler ve gönüllü sorumluluklarının belirlenmesidir.

Günümüzde sosyal sorumluluk kavramının tanımına ve uygulamalarına ait farklı görüşler bulunmaktadır. Bir tarafta “sosyal sorumlu” olduğunu iddia eden misyon ve değer taahhütleri, diğer tarafta sayısız kurumsal sosyal sorumluluk proje uygulamaları. Fakat bu taahhüt ve proje uygulamalarının hangi yöntemlerle yapıldığı belli değil. ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Yönetim Standartı bu belirsizliği azaltmayı amaçlamaktadır.

SA 8000 Sosyal Sorumluluk Yönetim Standardı olarak tanınan ve 2010 yılında

ISO – Uluslararası standartlar Örgütü tarafından ISO 26000 : 2010 Sosyal Sorumluluk Standardı , kurumsal sosyal sorumluluk alanında ilk resmi belge nitelliği taşımaktadır.

ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi standartının 7 Temel Maddesi vardır;  

  1. İnsan hakları, 
  2. Çevre, 
  3. Adil operasyon uygulamaları,
  4. Tüketim sorunları, 
  5. Kurumsal yönetim, 
  6. Çalışma uygulamaları, 
  7. Toplum katılımı ve gelişimdir.

ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Yönetim Standartı , hâlihazırda var olan diğer sosyal sorumluluk inisiyatiflerini destekliyor ve bunlara alternatif olmadığını belirtiyor. Yayınlandığı tarihten bu yana ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Yönetim Standartı ortaklık anlaşması imzaladığı kurum ve platformlar:

  • Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO)
  • Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi (UNGC)
  • Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD)
  • Global Reporting Initiative (GRI)

ISO 26000 SOSYAL SORUMLULUK YÖNETİM SİSTEMİ YARARLARI :

  • Kuruluşunuz için bir sosyal sorumluluk stratejisinin geliştirilmesi, kurulması,
  • Kuruluşunuz paydaşlarınızın ( çalışanlarınız, müşterileriniz, tedarikçileriniz, hissedarlarınız, toplum ) Sosyal Sorumluluk Stratejinize dahil edilmesi,
  • Bu stratejinin her türlü yasal, kültürel ye da siyasal ortama uyarlanması,
  • Ulusal ve uluslarası yasalara karşı sosyal sorumluluğun güvence altına alınması,
  • Sosyal Sorumluluk sahibi bir kuruluş olarak ulusal ve uluslararası alanlarda imajın güçlenmesi, daha fazla güven kazanılması,
  • Paydaşların motivasyonun artması.
Print Friendly, PDF & Email