Turquality

TURQUALITY┬«, ├╝lkemizin rekabet avantaj─▒n─▒ elinde bulundurdu─ču ve markala┼čma potansiyeli olan ├╝r├╝n gruplar─▒na sahip firmalar─▒m─▒z─▒n, ├╝retimlerinden pazarlamalar─▒na, sat─▒┼člar─▒ndan sat─▒┼č sonras─▒ hizmetlerine kadar b├╝t├╝n s├╝re├žleri kapsayacak ┼čekilde y├Ânetsel bilgi birikimi, kurumsalla┼čma ve geli┼čimlerini sa─člayarak uluslararas─▒ pazarlarda kendi markalar─▒yla global bir oyuncu olabilmeleri ve s├Âz konusu markalar arac─▒l─▒─č─▒yla olumlu T├╝rk mal─▒ imaj─▒n─▒n olu┼čturulmas─▒ ve yerle┼čtirilmesi amac─▒yla olu┼čturulmu┼č devlet destekli ilk ve tek markala┼čma program─▒d─▒r.

TURQUALITY┬« Program─▒n─▒n oda─č─▒nda, klasik ihracat desteklerinden farkl─▒ olarak salt ihracat─▒ art─▒rmak yerine firmalar─▒n markala┼čma hedeflerine katk─▒da bulunmak yer al─▒yor.

Turquality Program─▒n─▒n Tarih├žesi

Turquality,┬á23 Kas─▒m 2004┬áy─▒l─▒nda tekstil & haz─▒r giyime y├Ânelik desteklerle ba┼člam─▒┼čt─▒r. T├╝rkiye’deki haz─▒r giyim ve tekstil sekt├Âr├╝n├╝n, kendilerini d├╝nyan─▒n farkl─▒ perakende pazarlar─▒nda g├Âstermeleri ve bu pazarlarda yer bulmalar─▒ ama├žlanm─▒┼čt─▒r. Ayn─▒ zamanda bu destek pilot olarak uygulanmaya ba┼članm─▒┼čt─▒r.┬á 28-29 Temmuz 2005 tarihleri aras─▒nda Stratejik Planlama toplant─▒s─▒n─▒n ikincisi ger├žekle┼čtirildi. Bu ├žal─▒┼čmalar sonucunda ÔÇťTURQUALITY Stratejik Plan─▒ÔÇŁ ve ÔÇťMarkala┼čma Yol Haritas─▒ÔÇŁ dok├╝man─▒ olu┼čturularak ┼čekillendirildi.

Bu do─črultuda yap─▒lan Stratejik Planlama ├žal─▒┼čmas─▒ kapsam─▒nda, TURQUALITY Program─▒na dahil edilecek firma say─▒s─▒n─▒n artt─▒r─▒lmas─▒ kararla┼čt─▒r─▒ld─▒. Buna ek olarak toplant─▒da pilot sekt├Ârleri olarak se├žilen tekstil ve haz─▒r giyim ile beraber di─čer sekt├Ârlerin de ProgramÔÇÖa dahil edilmesi kararla┼čt─▒r─▒ld─▒. Bu sekt├Ârler h─▒zl─▒ t├╝ketim ├╝r├╝nleri, dayan─▒kl─▒ t├╝ketim ├╝r├╝nleri, kuyum/m├╝cevherat, otomotiv, end├╝striyel makina sekt├Ârlerini i├žermektedir.

2015 y─▒l─▒nda, ├╝retim sekt├Âr├╝n├╝n yan─▒na hizmet sekt├Ârleri eklenerek program─▒n kapsam─▒ geni┼čletilmi┼čtir. 2016 y─▒l─▒nda ise Turquality destek program─▒n─▒n yap─▒land─▒r─▒lmas─▒yla, firmalar─▒n faaliyetlerini i┼č-zaman plan─▒ ├žer├ževesince ger├žekle┼čtirerek hedeflerine ula┼čmalar─▒ i├žin belirli standartlar getirilmi┼čtir. Zamanla stratejik bir geli┼čim ve de─či┼čim s├╝recinden ge├žerek bug├╝n bulundu─ču noktaya ula┼čm─▒┼čt─▒r.

Turquality’nin Amac─▒

Turquality’nin ne demek oldu─čunu a├ž─▒klad─▒ktan sonra amac─▒n─▒ belirtmek gerekir. ├ťlkemizin rekabet avantaj─▒n─▒ elinde bulundurdu─ču sekt├Ârlerde,┬ámarkala┼čma┬ápotansiyeli olan ├╝retiminden sat─▒┼č sonras─▒ verilen hizmetlere kadar b├╝t├╝n s├╝re├ž y├Ânetimi ele al─▒nmaktad─▒r.

B├Âylece program kapsam─▒ndaki i┼čletme marka konumlar─▒n─▒n g├╝├žlendirilmesi, uluslararas─▒ pazarlara a├ž─▒lmalar─▒n─▒n h─▒zland─▒r─▒lmas─▒, pazarlarda kaliteli T├╝rk mal─▒ imaj─▒n─▒n olu┼čturulmas─▒ ve yerle┼čtirilmesini ama├žlamaktad─▒r. ├ľzetle Turquality program─▒n─▒n ama├žlar─▒; markala┼čma bilinci ve s├╝recinin h─▒z kazanmas─▒, T├╝rk mallar─▒n─▒n d─▒┼č pazarda tutundurulmas─▒ ve T├╝rk┬á mal─▒ imaj─▒n─▒n sa─članmas─▒d─▒r

Turquality’nin Vizyonu

Turquality Program─▒ Vizyonunu; “10 y─▒lda 10 d├╝nya markas─▒ yaratmak”┬á ve┬á┬ábelirlemi┼č oldu─ču bu vizyona ula┼čmak i├žin marka yaratma potansiyeli olan firmalar─▒ belirleyerek olu┼čturulan destek platformu ├žer├ževesinde desteklemeyi hedefleme olarak belirlemi┼čtir.

Turquality’nin Misyonu

Turquality Program─▒n─▒n misyonu; K├╝resel T├╝rk markalar─▒ndan yurt i├žinde lokomotif olu┼čturup, g├╝├žl├╝ global T├╝rk markalar─▒ geli┼čtirerek ├╝lkemizin ihracat─▒n─▒ art─▒rmakt─▒r. Bu do─črultuda se├žilmi┼č marka potansiyeli ta┼č─▒yan firmalara destek olmas─▒ ama├žlanmaktad─▒r.

Di─čer bir misyon olarak ┼×irketlerin marka g├╝c├╝ ve kurumsal altyap─▒s─▒n─▒ g├╝├žlendirmek ve yurt i├žinde marka bilinci ve fark─▒ndal─▒─č─▒ yaratmakt─▒r. B├Âylece g├╝├žl├╝ T├╝rk markalar─▒ geli┼čtirerek ÔÇťT├╝rk Mal─▒ÔÇŁ imaj─▒n─▒ ve T├╝rkiyeÔÇÖnin itibar─▒n─▒ g├╝├žlendirilmesi Turquality program─▒n─▒n misyonunu olu┼čturmaktad─▒r.

Turquality’nin Hedefleri

Turquality Program─▒n─▒n hedefleri; marka potansiyeli olan firmalara global bir marka olma yolunda finansal kaynak sa─člamak, Global T├╝rk markalar─▒ yaratabilmek i├žin firmalar─▒n ve markalar─▒n─▒n geli┼čimlerine y├Ânelik strateji, operasyon, organizasyon ve teknoloji dan─▒┼čmanl─▒─č─▒ ├žal─▒┼čmalar─▒ ile destek olmakt─▒r.

Ayr─▒ca program kapsam─▒nda bulunan firmalar─▒n y├Ânetim birimlerine y├Ânelik e─čitim deste─či vermek, yurt d─▒┼č─▒nda olumlu T├╝rk mal─▒ imaj─▒n─▒n olu┼čturulmas─▒ ve tutundurulmas─▒ i├žin ileti┼čim ve tan─▒t─▒m faaliyetlerinde bulunmak, T├╝rk firmalar─▒n─▒n marka bilincini art─▒rmak, T├╝rk firmalar─▒n─▒n pazar bilgisi dahilinde aksiyon alabilmeleri i├žin istihbarat deste─či sa─člamak ve se├žilmi┼č T├╝rk markalar─▒ i├žin bir ink├╝bat├Âr ve kataliz├Âr olunmas─▒ ┼čeklinde belirlenmi┼čtir.

Turquality’nin ├ľn Ko┼čullar─▒

Turquality program─▒n─▒n 2 ├Ânemli ├Ân ko┼čulu vard─▒r. M├╝racaat eden markan─▒n T├╝rkiyeÔÇÖde tescilinin yap─▒lm─▒┼č olmas─▒ ilk ├Ân ko┼čulu olu┼čturmaktad─▒r. Yurt d─▒┼č─▒nda, ibraz edece─či i┼č plan─▒nda belirtilecek hedef pazarlar─▒n─▒n en az birinde ayn─▒ markan─▒n tescil edilmi┼č olmas─▒ ikinci ├Ân ko┼čulu olu┼čturmaktad─▒r.┬á┬áTurquality┬áprogram ba┼čvurusu ├Ân ko┼čullar─▒n─▒ sa─člayan firma ve markalar, de─čerlendirme kriterleri neticesine g├Âre┬áTurquality┬áveya┬ámarka program─▒┬ákapsam─▒na dahil edilmektedir.

Turquality program─▒na┬ába┼čvuruldu─čunda yap─▒lan de─čerlendirmeler sonucunda firma 100 ├╝zerinden 50┬á ile 80 puan aras─▒nda al─▒rsa┬áMarka program─▒na, 80 veya ├╝st├╝ al─▒rsa┬áTurquality program─▒na┬áyerle┼čtirilmektedir.

Turquality Program─▒ Kapsam─▒nda Sa─članan Destekler:

├ťst Limit olmaks─▒z─▒n┬á%50 oran─▒nda┬áve pazar bazl─▒ olarak┬á5┬áy─▒l┬ás├╝resince desteklenir. Firmalar─▒n performanslar─▒na ba─čl─▒ olarak s├╝re s─▒n─▒rs─▒z olarak markalar Turquality program─▒nda kalabilirler.

  • Tan─▒t─▒m/ Reklam/ Pazarlama / Halkla ─░li┼čkiler Harcamalar─▒
  • Yurt D─▒┼č─▒ Birim Kira Giderleri (Ofis,depo,ma─čaza,showroom)
  • Ma─čaza Dekorasyon Giderleri
  • Showroom / Reyon / Gondol / Raf / Sat─▒┼č Alanlar─▒ Kira Harcamalar─▒
  • Moda, End├╝striyel ├ťr├╝n Tasar─▒mc─▒s─▒,M├╝hendis, A┼č├ž─▒/┼×ef Br├╝t Maa┼člar─▒
  • Marka Tescili ve Korumas─▒, Patent, Faydal─▒ Model ve End├╝striyel Tasar─▒m Tescil Giderleri
  • Kalite, Hijyen, ├ťr├╝n ve ├çevre Belgeleri Harcamalar─▒ ile ├ťr├╝n Test ve Analiz Giderleri
  • Franchising Kapsam─▒nda Dekorasyon
  • Franchising Kapsam─▒nda Kira
  • Dan─▒┼čmanl─▒k
  • Yaz─▒l─▒m Lisans Giderleri, Yaz─▒l─▒m Kiralama Giderleri, Yaz─▒l─▒m Bak─▒m Anla┼čmas─▒ Harcamalar─▒, ├ľzel Yaz─▒l─▒m Geli┼čtirme Giderleri
  • Pazar Ara┼čt─▒rma Yapt─▒rtma ve Pazar Ara┼čt─▒rmas─▒ Raporu Sat─▒n Alma Giderleri

Marka Program─▒ Kapsam─▒nda Sa─članan Destekler:

% 50 oran─▒nda, 4 Y─▒l S├╝resince desteklenir.

  • Tan─▒t─▒m/ Reklam/ Pazarlama / Halkla ─░li┼čkiler Harcamalar─▒
  • Yurt D─▒┼č─▒ Birim Kira Giderleri (Ofis,depo,ma─čaza,showroom)
  • Ma─čaza Dekorasyon Giderleri
  • Showroom / Reyon / Gondol / Raf / Sat─▒┼č Alanlar─▒ Kira Harcamalar─▒
  • Moda, End├╝striyel ├ťr├╝n Tasar─▒mc─▒s─▒,M├╝hendis, A┼č├ž─▒/┼×ef Br├╝t Maa┼člar─▒
  • Marka Tescili ve Korumas─▒, Patent, Faydal─▒ Model ve End├╝striyel Tasar─▒m Tescil Giderleri
  • Kalite, Hijyen, ├ťr├╝n ve ├çevre Belgeleri Harcamalar─▒ ile ├ťr├╝n Test ve Analiz Giderleri
  • Franchising Kapsam─▒nda Dekorasyon
  • Franchising Kapsam─▒nda Kira
  • Dan─▒┼čmanl─▒k
  • Yaz─▒l─▒m Lisans Giderleri, Yaz─▒l─▒m Kiralama Giderleri, Yaz─▒l─▒m Bak─▒m Anla┼čmas─▒ Harcamalar─▒, ├ľzel Yaz─▒l─▒m Geli┼čtirme Giderleri
  • Pazar Ara┼čt─▒rma Yapt─▒rtma ve Pazar Ara┼čt─▒rmas─▒ Raporu Sat─▒n Alma Giderleri

Turquality Mevzuatı: 

Marka ve Turquality Program─▒ kapsam─▒nda a┼ča─č─▒da belirtilen hususlar ├Ânem ta┼č─▒maktad─▒r.

  • Turquality Destek program─▒na┬ágirmek isteyen firmalar─▒n mutlaka T├╝rkiyeÔÇÖde tescilli bir markas─▒ ve bu markan─▒n da Madrid Protokol├╝ne ├╝ye ├╝lkeler aras─▒ndan se├žilen en az bir hedef pazarda┬á tescilli olmas─▒ gerekmektedir.
  • Bir ┼čirketin en fazla 2 markas─▒ desteklenebilir.
  • 1 marka i├žin birden fazla ┼čirket desteklenebilir.
  • Holding b├╝nyesinde en fazla 6 marka desteklenebilir.

  Firma İnceleme Kriterleri

  • Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Y├Ânetimi
  • Marka Y├Ânetimi
  • Marka Performans─▒
  • Tedarik Zinciri Y├Ânetimi
  • Pazarlama, M├╝┼čteri ve Ticaret Y├Ânetimi
  • ├ťr├╝n Tasar─▒m/Ara┼čt─▒rma ve Geli┼čtirme
  • Finansal Performans
  • ─░nsan Kaynaklar─▒ Y├Ânetimi
  • Kurumsal Y├Ânetim
  • Bilgi Sistemleri Y├Ânetimi
  • Dijitalle┼čme Y├Ânetimi ve Stratejisi

┬áTurquality ve Marka Program─▒ Ba┼čvuru S├╝reci

  1. Ba┼čvurulacak marka i├žin ├Ân ko┼čullar─▒ sa─člay─▒p sa─člamad─▒─č─▒ kontrol edilir.
  2. ├ľn ko┼čulu sa─člayan firma i├žin ÔÇť├ľn De─čerlendirme SetiÔÇŁ doldurulur.
  3. ├ľn de─čerlendirme sonucunda firman─▒n alm─▒┼č oldu─ču puan yeterli ise gerekli belgeler ile┬áTurquality┬ásekteryas─▒na hem otomasyon ├╝zerinden hem de evrak as─▒llar─▒ ile ba┼čvuru yap─▒l─▒r.
  4. ├ľn ─░nceleme s├╝reci ba┼člat─▒l─▒r.
  5. ├ľn inceleme sonucunda e─čer firma uygunsa, firma aday de─čerlendirme ├žal─▒┼čmas─▒ i├žin gerekli ├╝creti y├Ânetim dan─▒┼čmanl─▒─č─▒ firmas─▒na ├Âder.
  6. Y├Ânetim Dan─▒┼čmanl─▒─č─▒ firmas─▒┬áÔÇťTurquality Aday De─čerlendirmeÔÇŁ┬á├žal─▒┼čmas─▒n─▒ ba┼člat─▒r.
  7. Y├Ânetim Dan─▒┼čmanl─▒─č─▒ firmas─▒ ÔÇťDe─čerlendirme RaporunuÔÇŁ haz─▒rlar.
  8. Rapor inceleme s├╝reci tamamland─▒ktan sonra firman─▒n┬áTurquality ve Marka programlar─▒ndan┬áhangisine uygun oldu─čuna karar verilir ve ilgili programa marka dahil edilir.
  9. Programa dahil olan marka, Stratejik ─░┼č Plan─▒ ve Marka Geli┼čim Yol Haritas─▒n─▒ haz─▒rlay─▒p┬á Ticaret Bakanl─▒─č─▒ÔÇÖna sunar.Bu a┼čama kapsam─▒nda┬áY├Ânetim Dan─▒┼čmanl─▒─č─▒ firmas─▒ firmada┬áÔÇťDetayl─▒ Analiz ├çal─▒┼čmas─▒naÔÇŁ┬ába┼člamaktad─▒r. Detayl─▒ Analiz ├çal─▒┼čmas─▒ sonucunda, firman─▒n 5 y─▒ll─▒k┬áTURQUALITY┬ádestek s├╝resi boyunca stratejik hedefleri do─črultusunda hangi projeleri ger├žekle┼čtirmesi gerekti─čini i├žeren bir ÔÇťStratejik Yol Haritas─▒ÔÇŁ olu┼čturularak firmaya verilmektedir.
  10. Stratejik ─░┼č Plan─▒ÔÇÖn─▒n T.C. Ticaret Bakanl─▒─č─▒ taraf─▒ndan onaylanmas─▒ ile birlikte firma 2006/4 veya 2015/9 (2564 say─▒l─▒ karar ) say─▒l─▒ Tebli─čler’de yer alan desteklerden yararlanmaya ba┼člayabilmektedir.